Return

Configuring an ORICOM INTERNET Email Account on iPhone or iPad

  1. Press « Settings » icon.

    iPhone et iPad
  2. Select « Accounts & Passwords » from the menu list.

    iPhone et iPad
  3. Select « Add Account ».

    iPhone et iPad
  4. Choose « Other ».

    iPhone et iPad
  5. Select « Add Mail Account ».

    iPhone et iPad
  6. Fill in spaces with requested information.

  7. Press « Next ».

    iPhone et iPad
  8. Type « pop.oricom.ca » in the « (Incoming Mail Server) Host Name » field.

  9. Enter your email addres in the « (Incoming Mail Server) User Name » field.

  10. Enter your password in the « (Incoming Mail Server) Password »field.

  11. Type « smtp.oricom.ca » in the « (Outgoing Mail Server) Host Name » field.

  12. Leave the box « (Outgoing Mail Server) User Name » empty.

  13. Leave the box « (Outgoing Mail Server) Password » empty.

  14. Press « Next ».

    iPhone et iPad
  15. Enable the « Mail » option to associate the account with this application.

  16. Press « Save ».

    iPhone et iPad
  17. Select the mail account from the list.

    iPhone et iPad
  18. Select « SMTP ».

    iPhone et iPad
  19. Select « smtp.oricom.ca » from the list.

    iPhone et iPad
  20. Disable the « Use SSL » option.

  21. Enter « 25 » in the « Server Port » field.

  22. Press « Done ».

    iPhone et iPad