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Configuring an ORICOM INTERNET Email Account on Mac

Note: If no account is already set up in Mail, the window prompting you to choose an email account provider (step 4) will appear first.

  1. Open « Mail » application.

    Mac
  2. Click on « Mail » in the menu bar.

  3. Select « Add Account… ».

    Mac
  4. Choose « Other Mail Account… ».

  5. Click « Continue ».

    Mac
  6. Fill in the fields with requested informations.

  7. Click « Sign in ».

    Mac
  8. Select « IMAP » or « POP » as « Account Type ».

  9. Type « pop.oricom.ca » in the « Incoming Mail Server » field.

  10. Type « smtp.oricom.ca » in the « Outgoing Mail Server » field.

  11. Click « Sign in ».

    Mac
  12. Check « Mail » box in the list of applications to associate with the account.

  13. Click on « Done ».

    Mac
  14. Click on « Mail » in the menu bar.

  15. Select « Preferences… ».

    Mac
  16. Click on « Accounts ».

  17. Select your Oricom email account.

  18. Click on the « Server Settings » tab.

  19. In the « Outgoing Mail Server section », erase the « User Name » box.

  20. In the « Outgoing Mail Server section », erase the « Password » box.

  21. Uncheck the « Automatically manage connection settings » box.

  22. Enter « 25 » as « Port ».

  23. Uncheck the « Use TLS/SSL » box.

  24. Select « None » as « Authentification ».

  25. Click on « Save ».

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