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Configuring an ORICOM INTERNET Email Account on Outlook 2010

  1. Open « Microsoft Outlook 2010 ».

  2. Select « File » from the menu bar.

    EN Outlook 2010
  3. Click on « Add an account ».

    EN Outlook 2010
  4. Check « Manually Configure Server Settings or Additional Server ».

  5. Click on « Next ».

    EN Outlook 2010
  6. Check « Internet E-mail ».

  7. Click on « Next ».

    EN Outlook 2010
  8. Type your name in the field marked « Your Name » and type your Oricom email adress in the field marked « Email Address ».

  9. Check « IMAP » or « POP3 » for the « Account Type ».

  10. Enter « pop.oricom.ca » in the « Incoming Mail Server » field.

  11. Enter « smtp.oricom.ca » in the « Outgoing Mail Server (SMTP) » field.

  12. In the « User Name » field, enter your Oricom email address (including @oricom.ca).

  13. Type your password in the field marked « Password ».

  14. Click on « More Settings… ».

    EN Outlook 2010
  15. Click on the « Outgoing server » tab.

  16. Make sure that « My Outgoing Server (SMTP) Requires Authentication » is unchecked.

    EN Outlook 2010
  17. Click on the « Advanced » tab.

  18. Enter « 993 » in the « Incoming server » field for an « IMAP » account or enter « 995 » for a « POP » account.

  19. Check « SSL » as « Type of encrypted connection ».

  20. Type « 25 » in the « Outgoing server (SMTP) » field.

  21. Select « None » as « Type of encrypted connection ».

  22. Click « OK ».

    EN Outlook 2010
  23. Click on « Next ».

    EN Outlook 2010
  24. Click on « Close ».

    EN Outlook 2010
  25. Click « Finish » to complete your account setup.

    EN Outlook 2010