Return

Configuring an ORICOM INTERNET Email Account on Windows Live Mail 2011

  1. Launch Windows Live Mail 2011.
  2. Go to the « Accounts » tab and click « Email ».
  3. On the « Add your email accounts »page:

    1. In the « Email address » field, enter your email address, with « @oricom.ca ».
    2. In the « Password » field, enter your password.
    3. In the « Display name for your sent messages » field, enter your name.
    4. Click « Next ».
    Live mail 2011-1
  4. On the « Configure server settings » page, under « Incoming server information ».

    1. In the drop-down menu under « Server type », select « POP ».
    2. Under « Server address », enter « pop.oricom.ca ».
    3. Under « Log on user name » enter your full email address with « @oricom.ca ».
  5. Under « Outgoing server information »:

    1. Under « Outgoing server », enter « smtp.oricom.ca ».
    2. Click « Next ».
    Live mail 2011-2
  6. On the « Your email account was added » page, click « Finish ».